چگونه می توانیم لهجه زبان مادری خود را کم کنیم ؟
اصواتی که در زبان مادری ما وجود دارند الزاما در سایر زبان ها به کار برده نمی شوند.در آموزش زبان انگلیسی یکی از مشکلات مهم مشکلی است که در تلفظ لغات زبان انگلیسی وجود دارد.این مشکل به دلیل استفاده ی نادرست از اصوات زبان مادری می باشد.
زمانی که با یک انگلیسی زبان مکالمه می کنید ممکن است به شما بگوید لهجه ی کشور خاصی را دارید.و این نشان می دهد که تلفظ و لهجه ی زبان آموزان سایر کشورها با انگلیسی زبانان بومی به دلیل اصوات متفاوت زبان ها مغایر است.
نکاتی که در زیر آورده ایم به شما کمک می کنند لهجه ی زبان مادری خود را در هنگام مکالمه به زبان انگلیسی کاهش دهید.

آموزش زبان انگلیسی
به حرکات و اشکال دهان انگلیسی زبانان بومی توجه داشته باشید!
زمانی که در حال تماشای برنامه های آموزش زبان یا فیلم های زبان اصلی هستید به حرکت های دهان افرادی که مکالمه می کنند توجه کنید.لحن صدای آنها را شبیه سازی و تقلید کنید و مکالماتشان را تکرار کنید.

آرام و شمرده مکالمه کنید!
در ابتدای آموزش زبان انگلیسی وقتی که هنوز اصوات این زبان را به درستی آموزش ندیده اید باید آرام و شمرده مکالمه کنید.در غیر این صورت ممکن است تلفظ کلمات را اشتباه بیان کنید.اگر سریع و نادرست و با تلفظ اشتباه سخن بگویید کسی به درستی متوجه منظور شما نخواهد شد مخصوصا انگلیسی زبان ها.
اگر متوجه اشتباهات تلفظی خود نشوید و به نادرست مکالمه کردن خود پایان ندهید این اشتباهات تلفظی در ذهن شما ریشه دار می شود.
تهیه ی یک دیکشنری مناسب!
اگر با علایم فونتیک آشنایی ندارید همین حالا شروع به یادگیری آنها کنید.این کار یک قدم مهم در آموزش زبان انگلیسیاست.حالا دیکشنری را باز کنید و با کمک این علایم تلفظ صحیح لغاتی را که نمی دانید یاد بگیرید!

آموزش زبان

از یک فرد انگلیسی زبان راهنمایی بخواهید!
می توانید لغاتی را که تلفظ صحیح آنها را نمی دانید جایی یادداشت کنید.اگر یک دوست انگلیسی زبان بومی دارید از او کمک بخواهید.از او بخواهید این لغات را برایتان تلفظ کند.حتی می توانید صدای او را ضبط کنید و در فرصت های دیگر به آن گوش دهید و بسیار تکرار کنید.در آموزش زبان انگلیسی تکرار و پشتکار اصل اساسی و مهم است.
ممکن است بگویید پیدا کردن چنین دوستی مشکل است!خب می توانید از نرم افزارهای مخصوصی که لغات را با تلفظ صحیح ضبط کرده اند استفاده کنید.مانند دیکشنری گویای کمبریج

از کتابهایی استفاده کنید که سی دی صوتی همراه دارند
می توانید کتابهایی را بخوانید که یک سی دی صوتی به همراه خود دارند.آموزش زبان مستلزم شنیدن به زبان انگلیسی و همینطور خواندن به این زبان است.با تهیه این کتابها می توانید همزمان بخوانید و بشنوید.قسمت های از کتاب را انتخاب کنید و بلند برای خودتان بخوانید و ضبط کنید.حالا آن را بشنوید و با صدای گوینده در سی دی کتاب مقایسه نمایید.اگر جایی اشتباه دارید آن را برطرف کنید.
متون انگلیسی را با صدای بلند بخوانید
سعی کنید هر روز زمانی را برای خواندن یک متن انگلیسی با صدای بلند اختصاص دهید.این تمرین باعث می شود که عضلات دهانتان تقویت شود البته آنهایی که برای مکالمه به زبان انگلیسی استفاده می شوند.مطالعات متعددی ثابت کرده اند که برای آنکه عضلات دهان برای مکالمه یک زبان جدید به مهارت و قدرت کافی برسند به تمرین روزانه ی سه ماهه احتیاج دارند.

زبان انگلیسی

صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش دهید!
برای آنکه بتوانید اشتباهات و عیوب تلفظ لغات و عبارات زبان انگلیسی خود را بیابید این تمرین را انجام دهید بسیار موثر است.این تمرین باعث می شود کم کم اشتباهات تلفظی خود را بیابید و آنها را اصلاح کنید.
در آموزش زبان انگلیسی و کاهش لهجه باید شکیبا باشید!
مطمين باشید شما هم می توانید طریقه مکالمه کردن خود را بهتر کنید اما هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی آید و شما باید صبور باشید.همه ی ما معمولا می خواهیم سریعا به نتیجه ی دلخواه برسیم اما این ممکن نیست.معمولا هم به همین دلیل دلزده می شویم و از ادامه کار باز می مانیم.